Dokumenty do pobrania

DOKUMENTY

Superwizja

Kwestionariusz ankiety badającej potrzeby nauczycieli w zakresie pracy z klasą/grupą zróżnicowaną.

Analiza ankiet Trudności w pracy nauczyciela

Gotowość szkolna. Diagnoza funkcjonalna

 

LINKI DO STRON WWW
W samokształceniu korzystam z bezpłatnych webinarów i materiałów do nich (dostęp do materiałów wymaga wykupienia zaświadczenia o udziału w kursie za 5,-) na Strefie Wsparcia Pedagoga: https://www.facebook.com/ola.skirgiello
Jeżyk Igiełka - cudowna i pięknie ilustrowana bajka terapeutyczna dla ukraińskich uczniów (5-11 lat) i ich polskich kolegówhttps://www.edu-akcja.pl/wydawnictwa/jezyk/
Sabina Bartczak-Gackowska
Rówieśnicza interwencja kryzysowa:
Sabina Bartczak-Gackowska
Krótki film animowany do wykorzystania jako wprowadzenie na zajęciach z młodzieżą poświęconych problematyce depresji
Sabina Bartczak-Gackowska
Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem lub zespołem Aspergera "Toksyczna przyjażń"
Iwona Pacek
Pomocne w pracy rewalidacyjnej:
Iwona Pacek

28 - 29.05.2022 - Polska Rada Montessori zaprasza na XI Międzynarodową Konferencję Montessori. „Montessori aktualne teraz bardziej niż kiedykolwiek” - https://www.konferencja-montessori.pl/

Małgorzata Dzięciołowska-Burczy

Być głuchym wśród słyszących - Barbara Markiewicz/Aleksandra Kotecka

Charakterystyka dzieci z uszkodzonym narządem słuchu STUDIA

 

Publikacje nadesłane przez Aleksandrę Kotecką

  1. Działania kluczowe dla podnoszenia osiągnięć. Wytyczne dla nauczycieli i liderów szkolnych. Poradnik

dzialania-kluczowe-dla-podnoszenia-osiagniec_poradnik-dla-nauczycieli-i-liderow-szkolnych-1.pdf 

Materiały na You Tube

  1. Nauczyciel przyjazny mózgowi - dr marek Kaczmarzyk

https://www.youtube.com/watch?v=oRoLL2Cyxuk

  1. Nastolatek i rówieśnicy. Konieczność życia w grupie | Prof. Marek Kaczmarzyk

https://www.youtube.com/watch?v=ucKOJ1ivuIE

  1. Stres w szkole to przeciwnik nauki i pamięci | Prof. Marek Kaczmarzyk

https://www.youtube.com/watch?v=ZfpNGgE46IM

  1. Dlaczego tak mało pamiętasz ze szkoły? | Radosław Kotarski

https://www.youtube.com/watch?v=0t-sG8FhC4E

  1. Jak łatwo i przyjemnie ogarnąć uczenie się w szkole? Radosław Kotarski

https://www.youtube.com/watch?v=jaGxP6bJNmY

  1. Lapbook – La Pace (co prawda to jest film obcojęzyczny, ale w ustawieniach można wstawić polskie napisy)

https://www.youtube.com/watch?v=rm3zZrcB8S8

 

Iwona Koncewicz nadesłała

Scenariusze superwizji , które prezentują działania  w pracy z grupą zróżnicowaną (metody, formy, sposoby organizacji przestrzeni, pracy- indywidualizacja, wykorzystanie pomocy dydaktycznych, tworzenie pozytywnego wizerunku dziecka w grupie) . Podczas zajęć  praca z dziećmi organizowana jest tak,  aby rozwijać każdego wychowanka na miarę jego możliwość i z sukcesem , realizować wytyczne z orzeczeń, opinii, oraz diagnozy i obserwacji doraźnej grupy. Superwizje - zajęcia naszych nauczycieli były obserwowane przez zaproszonych gości z SOSW.

Podróżujemy po Polsce szlakiem Wisły

Pory roku

Trzy kotki-razem zawsze dobrze-modelowanie kinestetyczne i wizualno przestrzenne

 

Jolanta Markwitan nadesłała linki ze szkoleń do sieci wsparcia. Pochodzą one ze Strefy Wsparcia Pedagoga. Są to bezpłatne webinary i szkolenia.

https://www.facebook.com/ola.skirgiello/videos/5316896995041398 (Czemu dzieci z autyzmem nie patrzą w oczy?).

https://www.facebook.com/ola.skirgiello/videos/331484528983550 (Kształtowanie samodzielności dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością sprzężoną).
Materiały od pani Agnieszki Kobus-Tydryszewskiej:
Bajka mówiąca o naturalnym wsparciu dzieci, ich wrażliwości oraz kreatywności. Sile a także niezłomności. Mimo, ze w języku hiszpańskim nie utrudnia oglądania. Dzieci uczniowie z gestów oraz mimiki twarzy odczytują i opowiadają co widza. Fantastyczna bajka na godzinę wychodźców dotycząca klas zróżnicowanych. https://youtu.be/4INwx_tmTKw
Film dotyczący uczniów z Zespołem Aspergera opisujących ich oczami życie szkoleń- idealny filmik dla klas w których są uczniowie ze spektrum.
Krótki filmik opisujący nasza róŻnirodność idealny dla klas 4-8. Polecam, grafika dodatkowo ułatwia zrozumienie tego co mówi lektorka.
Pani dr Wioletta Rudnicka - Bykowska nadesłała następujące materiały:
Pani Sabina Gackowska-Bartczak nadesłała: