Plan pracy w roku szkolnym 2023 / 2024
DZIEŃ TYGODNIA |
PSYCHOLOGmgr Joanna Kochańska |
PEDAGOGmgr Beata Kujawa-Tobolska |
PONIEDZIAŁEK |
11.15 - 16.15
|
7.00 - 12.00
|
WTOREK |
8.00 - 13.00
|
7.00 - 11.00
|
ŚRODA |
8.00 - 13.00 |
7.00 - 12.00 |
CZWARTEK |
11:15- 16.15 |
7.00 - 13.00
|
PIĄTEK |
8.00 - 12.00 |
10.00 - 15.00
|
Działania podejmowane przez psychologa i pedagoga w placówce:
Psycholog - mgr Joanna Kochańska
- Diagnoza poziomu funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego ucznia
- Orzecznictwo psychologiczne związane z doborem odpowiedniej formy kształcenia
- Określanie kierunku indywidualnej pracy rewalidacyjnej uczniów
- Doradztwo psychologiczne dla nauczycieli, wychowawców i rodziców
- Opieka psychologiczna nad uczniami w celu minimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych
- Współpraca z poradniami psychologiczno - pedagogicznymi
- Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych, rodzinnych i losowych uczniów
- Koordynacja działań związanych z nauczaniem indywidualnym
- Kierowanie pracą zespołu ds. Współpracy z Rodzicami
Pedagog - mgr Beata Kujawa-Tobolska
- Rozpoznanie sytuacji wychowawczej, opiekuńczej i prawnej ucznia
- Udzielanie pomocy wychowankom w rozwiązywaniu problemów życiowych
- Doradztwo pedagogiczne dla nauczycieli, wychowawców i rodziców
- Prowadzenie terapii pedagogicznej w stosunku do wychowanków
- Współpraca z instytucjami wspierającymi rodzinę w celu uzyskiwania pomocy finansowej dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej
- Współpraca z sadami, Policją, Strażą Miejską w przypadku wychowanków ze środowisk patologicznych
- Inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w placówce
- Kierowanie pracą zespołu ds. Oceny i analizy zjawisk wychowawczych
Również w internacie pracuje pedagog - mgr Anna Zwolenkiewicz.
GODZINY PRACY W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
PONIEDZIAŁEK |
8.00 - 11.00 11:00 - 14:00 (OWiT) 14:00 - 16:00 |
WTOREK | 9.00 - 14.00 |
ŚRODA | 8.00 - 12.00 (OWiT)
12:00 - 16:00 |
CZWARTEK | 9.00 - 14.00 |
PIĄTEK | 10.00 - 15.00 |
Do zadań pedagoga internatu należy :
• diagnoza środowiska wychowanka - wywiady w domach rodzinnych uczniów, współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej;
• wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
• rozpoznawanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych;
• organizowanie różnych form pomocy psychologiczno- pedagogicznej;
• prowadzenie edukacji prozdrowotnej - zajęcia kulinarne „Zdrowo-sezonowo”;
• wspieranie uczniów w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej;
• wspieranie nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne uczniów;
• podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.